Branded content en e-couponing met Little Big Change

Luiers en luierbroekjes aan huis laten leveren via een abonnementsformule? Dat is het unieke opzet van Little Big Change. Met behulp van ons ruime bereik binnen de doelgroep bracht het merk haar ecologisch verantwoorde luiers, luierbroekjes en verzorgingsproducten onder de aandacht. Ontdek hier hoe we deze succesvolle case met branded content aanpakten.

Het doel van Little Big Change was om awareness te creëren bij toekomstige en jonge ouders zodat zij kennismaken met het merk. Ook kon de doelgroep via een kortingscode het product aan een verlaagde prijs uittesten. Om dat te verwezenlijken, koos Little Big Change voor een uitgebreid pakket via de kanalen van Family Service met mailings, bannering, e-couponing, een advertentie in ons e-magazine en branded content op de websites van De Roze Doos en La Boîte Rose.

Dedicated mailing & nieuwsbrieven

We verstuurden een dedicated mailing over Little Big Change naar 14.247 Franstalige en 16.640 Nederlandstalige toekomstige en jonge ouders met een baby tot 2 maanden. Daarnaast werd het merk mee opgenomen in vier van onze nieuwsbrieven naar verschillende segmenten van onze doelgroep. Deze nieuwsbrieven werden in totaal naar 29.588 ouders verstuurd en dat leverde een opening rate van 42,6 procent op met een click-through-rate van 17,7 procent.

“In België kan je niet om De Roze Doos heen als je deze unieke doelgroep wil bereiken”
– Little Big Change

Branded content

Als kers op de taart namen we Little Big Change op in ons contentplan. Met drie originele blogberichten op de websites van De Roze Doos en La Boîte Rose verbinden we het merk Little Big Change aan onze rol als expert inzake zwangerschap, geboorte en het leven als ouder. Met titels die doen klikken zoals “Wat stop je in je luiertas”, “Hoe de luier verversen als je baby veel beweegt” en “Luiers en duurzaamheid: wat zijn je opties” kiezen we voor onderwerpen die nauw aansluiten bij de leefwereld van de doelgroep. Vervolgens gaven we deze branded content nog een extra boost door de blogberichten te delen via onze sociale media en via betalende advertenties. Op Facebook bereikten we op die manier nog eens 77.222 mensen en via Instagram ook 7.018 mensen.

E-couponing

Tot slot verdeelden we samen met Little Big Change e-coupons via onze digitale welkomstbox in het Nederlands en Frans. Deze digitale kortingsbon werd 264 keer afgedrukt bovenop de unieke kortingscode die we via sociale media deelden. Voeg daar nog een wedstrijd via sociale media aan toe waaraan over de taalgrenzen heen 944 jonge ouders deelnamen en je kan wel stellen dat Little Big Change top of mind geworden is bij hun primaire doelgroep.

Interesse in een partnerschap met Family Service? Bereik nu onze unieke doelgroep op de cruciale momenten op hun pad naar het ouderschap.

Afbeelding
© Little Big Change

Scroll to Top