Het zal niemand verbazen dat onze manier van opvoeden zeer drastisch veranderd is ten opzichte van 70 jaar geleden. Gelukkig loodst De Roze Doos ouders ook al 70 jaar door de woelige waters van opvoeding. Wij weten dus precies waar ouders naar op zoek zijn en dat heeft alleen maar voordelen voor jouw merk.
Ken jij jouw doelgroep van toekomstige en jonge ouders? Als het antwoord op die vraag negatief is, dan kunnen wij daar verandering in brengen. Al 70 jaar begeleidt De Roze Doos jouw doelgroep in haar zoektocht naar praktische informatie, handige tips én kwalitatieve producten en diensten voor elke fase uit hun leven als ouder. Dat maakt ons dus ook tot de ideale partner om jouw merk bij onze doelgroep in de verf te zetten. Lees hier hoe ouders de laatste 70 jaar geëvolueerd zijn en hoe jij daar gebruik van kan maken.
Emotionele welvaart
De ouders van vandaag vragen veel meer van zichzelf dan vorige generaties. Tijdens de jaren 50 was het voldoende om een kind materieel te bieden wat het nodig had, zoals eten, drinken, kleding en verzorging. Nu ligt de nadruk voor meer op het emotionele en sociale welzijn van onze kinderen. Niet alleen mogen kinderen materieel niets tekortkomen, we willen dat ze alle kansen krijgen om zich te ontplooien en ontwikkelen. Er zijn ook steeds meer mogelijkheden voor kinderen, wat de druk nog meer vergroot. Zo verwachten we vaak van kinderen dat ze naast school nog een of meerdere hobby’s hebben en hun vaardigheden zoveel mogelijk ontwikkelen. Daarnaast is de digitale wereld steeds in verandering en moeten ouders hun kinderen daarin begeleiden.
Ook onze visie op opvoeding is drastisch veranderd in de voorbije 70 jaar. De ouders uit de jaren 60 wilden drastisch breken met de strikte opvoeding die ze zelf hadden gekregen. De wensen en behoeften van het kind kwamen centraal te staan en gehoorzaamheid was niet meer het belangrijkste. De ouders van nu geven een nieuwe invulling aan die visie en zoeken positieve manieren om grenzen te stellen. Vandaag is het belangrijk om zelfstandigheid en verantwoordelijkheid aan te moedigen. Vaak werken beide ouders en is het runnen van een huishouden een drukke bezigheid naast die carrière.
Nieuwe gezinssamenstelling
Tot slot is de gezinssamenstelling niet meer zo vanzelfsprekend als in de jaren 50 en 60. Vroeger hadden we gemiddeld veel meer kinderen dan nu en was er ook nog geen sprake van nieuw samengestelde gezinnen. De opvoeding komt zo bij meer verschillende volwassenen terecht. Ook voor advies en tips kijken we veel breder. Onze eerste informatiebron zijn niet langer onze eigen ouders, maar voornamelijk online bronnen. De Roze Doos speelt hier dus een cruciale rol om de juiste info bij toekomstige en jonge ouders te krijgen.
Maak gebruik van onze expertise
Met 70 jaar aan expertise en inzichten in de doelgroep, weten wij precies waar toekomstige en jonge ouders vandaag naar op zoek zijn. En dat is best interessant voor jouw merk. Zo weten we bijvoorbeeld alles over hun koopgedrag. Dat blijkt namelijk op verschillende vlakken veranderd te zijn tijdens of na hun zwangerschap. Heel opvallend is dat zowel zwangere vrouwen als jonge moeders vaker A-merken kopen dan vroeger. Vooral voor hun baby vertrouwen ze meer op bekende merken dan op de witte producten. Doen ze boodschappen voor zichzelf, dan is dat onderscheid opvallend kleiner. Ze kiezen tijdens en na hun zwangerschap ook sneller voor organische producten. Tussen de 40 à 50 procent van de ondervraagden koopt bovendien merken die ze voordien niet kochten. Daarnaast besteden ze nu meer aandacht aan de prijzen van hun producten. Als merk is het daarom zeer interessant om jezelf voor te stellen aan de doelgroep tijdens de zwangerschap.
Klaar om aan de slag te gaan en jouw merk top of mind te maken bij toekomstige en jonge ouders? Contacteer ons snel om de mogelijkheden te bekijken.