Family Service en Infino maken jonge ouders wegwijs in kinderbijslag

Kinderbijslagfonds Infino gaat met Family Service in zee om toekomstige en jonge ouders wegwijs te maken in de nieuwe wetgeving rond kinderbijslag. “Dat is een onderwerp dat voor onze doelgroep totaal nieuw is”, zegt Katia Couwez, Digital Key Accountmanager bij Family Service.

Sinds begin dit jaar is het niet meer aan de werkgever om een kinderbijslagfonds te kiezen, maar mogen de jonge ouders die keuze zelf maken. Dat betekent ook dat kinderbijslagfonds Infino opeens op een totaal andere manier moet gaan communiceren. Van een B2B-communicatie schakelen ze nu over naar een B2C-communicatie met daarbovenop een zeer specifieke doelgroep. Daarom kozen ze voor een samenwerking met Family Service.

“Het is een onderwerp dat voor jonge ouders totaal nieuw is”, zegt Katia Couwez, Digital Key Accountmanager bij Family Service. “Die mensen moeten ineens een kinderbijslagfonds gaan kiezen, maar het is niet zo dat je bij het ene fonds meer geld gaat ontvangen dan bij het andere want die bedragen zijn wettelijk vastgelegd. Ze moeten hun keuze dus op andere argumenten gaan baseren. Voor Infino is het daarom belangrijk om zich te onderscheiden van de concurrentie met hun uitgebreide dienstverlening en ondersteuning.”

Online partnership

Family Service werkte een online- en offline communicatieplan uit waarbij de jonge ouders wegwijs worden gemaakt in de nieuwe wetgeving en kennismaken met Infino. “Online hebben we met Infino een exclusief partnership op de website van De Roze Doos”, legt Katia uit. “Het is een van de eerste samenwerkingen die we op deze manier doen. Offline werken we ook al met andere kinderbijslagfondsen, omdat we een goede Belgische marktweergave willen voorstellen. We linken al onze bestaande artikels rond kinderbijslag aan Infino, we schrijven maandelijks nieuwe native advertising artikels, we werken een mailingcampagne uit, Infino verschijnt in de vorm van bannering op de site en we zorgen voor verschillende posts rond kinderbijslag en Infino op onze sociale media.”

Voor de praktische uitwerking van de campagne rekent Family Service op kersvers medewerkster Katia Couwez. Zij gaat de agenda bepalen en onderzoekt de verdere mogelijkheden om te differentiëren. Alle artikels verschijnen op de website van De Roze Doos die we zo echt willen positioneren als een contentwebsite. We halen met onze site gemiddeld 40.000 unieke bezoekers per maand, wat betekent dat een derde van de doelgroep toch twee keer per maand naar onze site surft. Uit de enquête die Family Service organiseerde in samenwerking met Gfk bleek ook dat toekomstige en jonge ouders voornamelijk online op zoek gaan naar informatie en daarbij vertrouwen op de website van De Roze Doos. Een perfecte match voor Infino dus.

Moeilijkere materie

De samenwerking tussen Infino en Family Service startte begin dit jaar en wordt dus nog volop uitgewerkt. “Het is echt een structureel partnership, op langere termijn en verspreid over meerdere kanalen”, voegt Katia er nog aan toe. “We zorgen voor verschillende contactpunten met de doelgroep en proberen de iets saaiere of iets moeilijkere materie van kinderbijslag zo duidelijk en goed mogelijk aan te bieden aan toekomstige en jonge ouders terwijl we overal de link leggen met Infino.”

Scroll to Top