8 redenen waarom De Roze Doos niet mag ontbreken in jouw marketingplan 2020

Is jouw marketingplan voor 2020 al klaar? Als De Roze Doos van Family Service er nog niet in staat, is het nog niet volledig. Jonge ouders zijn namelijk een geweldige doelgroep voor elk merk. Lees hier 8 redenen waarom De Roze Doos niet mag ontbreken in het marketingplan van jouw bedrijf!

1. Ook in 2020 worden er nog kinderen geboren…

Volgens de laatst beschikbare cijfers werden er in 2018 117.800 baby’s geboren in ons land. Dat betekent dus ook evenveel jonge koppels voor jouw doelgroep. Met een jaarlijks bereik van 640.000 geschenkpakketten en 470.000 infogidsen garandeert Family Service enorme visibiliteit voor jouw product of dienst. Je bereikt zo maar liefst 97 procent van alle toekomstige en jonge ouders.

2. … én die kinderen zorgen voor een ander koopgedrag van hun ouders

Family Service werkte samen met Gfk aan een onderzoek naar het consumptiegedrag van toekomstige en jonge ouders. Daaruit blijkt dat zij in deze periode openstaan voor nieuwe koopgewoonten die ze vervolgens jaren trouw blijven.

3. De Roze Doos is het sterkste merk voor jonge ouders…

Bijna iedereen kent De Roze Doos. Dat maakt het de perfecte manier om jouw merk onder de aandacht van toekomstige en kersverse ouders te brengen. Deze mama’s en papa’s kijken uit naar de komst van hun baby en bereiden zich voor met de info en testproducten die ze in hun geschenkpakketten vinden.

4. … en begeleidt hen al sinds 1952 …

Dat betekent jaren aan expertise en kennis over de doelgroep. Bovendien verzamelt Family Service geregeld data over en doen ze onderzoeken naar de doelgroep om jouw merk nog beter tot bij hen te brengen.

5. … op alle emotionele momenten …

De geboorte van een kind is een ingrijpend moment en een kantelpunt in het leven van de ouders. Het is ook het ideale moment om jouw producten of diensten aan te bieden in een positief kader. Aanstaande ouders zoeken immers naar de beste nieuwe merken om hun kindje veilig te laten opgroeien.

6. Family Service denkt met je mee over je campagne …

Zie je niet meteen een link tussen jouw merk en baby’s of jonge ouders? Dat wil niet zeggen dat je niets voor hen kan betekenen. Family Service gaat samen met jou op zoek naar de beste manier om je product of dienst in de kijker te zetten.

7. … en biedt heel wat verschillende mogelijkheden

In De Roze Doos kan je flyers, staaltjes of kortingsbonnen aanbieden, maar je kan ook adverteren in een van de gidsen, een nieuwsbrief uitsturen of hun social media audience met 65.000 ouders bereiken. Mogelijkheden genoeg om aan te sluiten bij jouw bedrijf.

8. Zo komt er in 2020 een heuse interactieve babybeurs

Als kers op de taart lanceert Family Service in het najaar van 2020 De Roze Doos Baby Experience powered by Negenmaandenbeurs, de allereerste Belgische belevingsbeurs voor toekomstige en jonge ouders. Wat dacht je van een een testparcours voor buggy’s of een modeshow met zwangerschapskledij? Daarnaast kunnen merken wedstrijden organiseren, samples in de goodiebag stoppen of kiezen voor klassieke bannering en branding.

Ben je benieuwd hoe jouw merk in 2020 een geëngageerde doelgroep van jonge ouders kan bereiken? Neem De Roze Doos dan mee in je marketingplan voor het komende jaar. Family Service zoekt samen met jou naar een goede invalshoek en werkt mee aan het slagen van je campagne. Neem snel contact op en zet 2020 alvast goed in!

Scroll to Top