Jonge gezinnen beleven een onvergetelijk dag op Nederlandse babybeurs … en trekken de portefeuille open

De Roze Doos ging een kijkje nemen op de Negenmaandenbeurs in Amsterdam

 Een interactieve babybeurs organiseren, dat vraagt om heel wat planning, communicatie … en inspiratie! Die gingen de teamleden van de Roze Doos opdoen bij de Nederlandse collega’s van de Negenmaandenbeurs. En ze zagen dat jonge ouders er alles vonden wat ze nodig hadden: een fijne daguitstap, leuke babyspullen en heel veel informatie van deskundigen.

De Roze Doos Baby Experience wordt de eerste interactieve babybeurs in België. Ze is powered by de Negenmaandenbeurs, de Nederlandse tegenhanger die van 26 februari t.e.m. 1 maart 2020 maar liefst 43.321 (toekomstige) ouders en ruim 200 exposanten een onvergetelijke dag deed beleven.

Bezoekers trekken de portefeuille open

Een intense vijfdaagse voor het team van Danielle Meester-Wassink, event director van de Negenmaandenbeurs: “De organisatie van zo’n groot evenement is een marathon, maar in de laatste weken voorbereiding moet je toch altijd een spurtje inzetten. Als je dan zoveel jonge ouders ziet toestromen en zoveel exposerende merken goeie zaken ziet doen, dan overheersen trots en opluchting.”

Want ouders in spe hebben wel wat over voor hun spruit. Dat blijkt uit onderzoek onder de bezoekers van de beurs. “85 % van de bezoekers deed een aankoop van gemiddeld € 204,89”, legt Danielle uit.

Jonge ouders op zoek naar informatie

Ook opvallend is de behoefte aan informatie bij de bezoekers. “En dat is net de kracht van babybeurzen zoals Negenmaanden en De Roze Doos Baby Experience”, zegt Danielle. “Ouders kunnen er in 1 dag al hun babyspullen kopen, én met heel veel nuttige informatie naar huis terugkeren. Deskundig advies dat ze anders zouden googelen. Hier krijgen ze alles op een interactieve manier zoals workshops en thematische zones. Een heuse Google Live.”

Bakfietsen en afkolven

Het hoeft niet te verbazen dat de teamleden van De Roze Doos Baby Experience hun ogen de kost gaven. “Uiteraard willen we die prachtige mix van verkopen en informeren doortrekken naar Brussel”, zegt Danielle. “Maar we mogen zeker niet vergeten dat de Belgische consument verschilt van de Nederlandse.”

“Denk maar aan bakfietsen”, gaat Danielle verder. “In België bestaat er geen bakfietscultuur zoals in Nederland het geval is. Het heeft dus geen zin om daar in Brussel hard op in te zetten. Een ander voorbeeld is afkolven. Nederlandse vrouwen zijn het gewoon om dat in groep te doen. In België zijn ze meer gesteld op hun privacy. Ook daar moeten we rekening mee houden.

 De Roze Doos Baby Experience vindt plaats van 30 oktober t.e.m. 1 november 2020.

Danielle bekomt nog even van de Negenmaandenbeurs, maar kijkt er al naar uit. “De samenwerking met de Belgische collega’s verloopt goed. We maken er samen hét beursevent van 2020 van. We zijn een perfecte match.”

Scroll to Top