In het najaar van 2020 kunnen toekomstige en jonge ouders in Brussel terecht voor de allereerste editie van De Roze Doos Baby Experience. Deze unieke en interactieve beurs is reeds enkele jaren een groot succes bij onze noorderburen en komt nu dus ook eindelijk naar ons land.
De Roze Doos Baby Experience is de allereerste Belgische belevingsbeurs voor toekomstige en jonge ouders. Ouders (to be) kunnen er, al dan niet samen met hun kinderen, actief deelnemen aan workshops, activiteiten en wedstrijden. “Het aanbod binnen het babybeurslandschap in België is momenteel vooral informatief”, legt Matthias Vanspauwen, key accountmanager bij Family Service, uit. “Wij bieden diezelfde informatie, maar dan in de vorm van een echte belevingsbeurs waar zowel toekomstige als jonge ouders en hun kleintjes kunnen genieten van een fijne dag.”
De Roze Doos Baby Experience is een exclusieve samenwerking tussen Family Service en internationale beurs- en congresorganisatie RAI Amsterdam. RAI heeft jarenlange ervaring met het organiseren van de interactieve Negenmaandenbeurs in Nederland. Die beurs lokt jaarlijks meer dan 49.000 geïnteresseerden en ruim 200 exposanten. “We combineren de expertise van RAI als organisator van experiences met het sterke merk van De Roze Doos als marktleider op vlak van marketing gericht op toekomstige en jonge gezinnen. De perfecte match.”
Het concept is volledig nieuw voor de Belgische markt en kwam er op vraag van de ouders zelf. “Wij hebben een grootschalig marktonderzoek gedaan bij Belgische moeders waaruit blijkt dat meer dan 90 procent van de Nederlandstalige en 95 procent van de Franstalige mama’s in België voorstander is van dit nieuwe concept. De gemiddelde babybeurs in ons land krijgt een score van maximaal 6,5 op 10. De Belgische markt is klaar voor meer beleving op zo’n beurs. Het moet een leuk dagje uit zijn, dan spreken de bezoekers er ook meer over en zijn ze sneller geneigd iets aan te kopen.”
“We proberen onze partners echt te begeleiden en zoeken mee naar een manier om de bezoekers actief te laten deelnemen aan de beurs. Zo kijken we bijvoorbeeld naar de mogelijkheden voor een testparcours voor buggy’s, optredens, een modeshow met zwangerschapskledij, eet- en drankkraampjes … Noem maar op. Standhouders kunnen daaraan deelnemen, maar krijgen ook ruimte voor eigen inbreng. Daarnaast kunnen merken ook borstvoedingsruimtes aanbieden, wedstrijden organiseren, samples geven voor de goodiebag of kiezen voor klassieke bannering en branding.” Voor Family Service en RAI is de verkoop van standruimte niet het belangrijkste, maar wel het matchen van de noden van de klant met de beleving van de bezoekers.
De uitwerking van De Roze Doos Baby Experience is nog volop bezig, maar er liggen al heel wat plannen op tafel. “We zullen werken met thematische zones. Een baby shopping street, een nutrition zone, een modeshow, een zone speciaal voor kleinere start-ups … The sky is the limit”, besluit Matthias.
De Roze Doos Baby Experience gaat door op 30 en 31 oktober en 1 november 2020. Contacteer snel Family Service om te ontdekken hoe jouw merk kan meestappen in deze unieke beurs.
Header image: OTTI
© 2020 All Rights Reserved | Designed by ‘NicoDesign’ powered by ‘Kolonel Kastor’