Romy De Vidts maakt gipsafdrukken van bolle buiken en kleine babyhandjes of -voetjes. Dat doet ze in Gent, maar omdat ze graag klanten wil aantrekken uit heel Vlaanderen adverteert ze in de Happy Baby geboortegids.
“Ik herinnerde mij De Roze Doos nog goed van toen ik zelf zwanger was. Het leek me de perfecte partner om mijn klantenbestand uit te breiden”, zegt Romy. “Het helpt ook om op sociale media te adverteren dat ik deelneem aan De Roze Doos: een bekend begrip bij toekomstige en jonge ouders.”
Toen ze zwanger was van haar tweede dochter, begon Romy te experimenteren met gipsafdrukken van haar bolle buik en later die van haar vriendinnen. “Ik merkte dat er een publiek voor was, net zoals voor gipsafdrukken van handjes en voetjes. Er bestaan wel verschillende doe-het-zelfpakketten, maar daarin zit vaak te weinig gips en veel te ingewikkelde instructies. Je wil natuurlijk dat zoiets er echt goed uitziet. Ik heb nog nooit een klant naar huis moeten sturen met een mislukte afdruk.”
Matthias Vanspauwen, key accountmanager bij Family Service, blikt tevreden terug op de samenwerking met Romy’s Gipsafdrukken. “Wij doen graag projecten op maat van kleine start-ups. Samen bekijken we hun doelstellingen en noden en werken iets uit op maat. Romy wou uitbreiden naar de rest van Vlaanderen, dus kozen we ervoor om haar een mooie plek te geven in onze gids ‘Happy Baby: Mijn Geboorte’. Zo kunnen we voor een beperkt budget toch iets geschikt aanbieden aan kleinere eenmanszaken.”
Ook Romy zelf is tevreden van de samenwerking. “Matthias is langsgeweest in de zaak en heeft uitgebreid uitleg gegeven en me verschillende opties voorgelegd. Family Service denkt ook echt mee na over mijn doelstellingen en de beste manier om die te bereiken.”
Vlaanderen veroveren met De Roze Doos
Romy’s klanten die vanuit Antwerpen, Limburg, Leuven of zelfs Wallonië naar Gent komen voor een gipsafdruk maken er vaak een daguitstap van. “Ze kunnen hier in alle rust borstvoeding geven en hun kindje verluieren. Maar toch is het niet altijd makkelijk om hoogzwanger of met een pasgeboren baby zo’n uitstap te maken. Momenteel is veel vraag er in Limburg, dus overweeg ik om een dag naar daar te gaan. Mijn allergrootste droom is om in elke provincie een atelier te hebben. De markt is er zeker wel, maar ik merk dat ik nog niet iedereen bereik.”
In de toekomst wil Romy zeker nog samenwerken met Family Service. “De advertentie in de Happy Baby gids was voor mij als beginnende start-up een heel betaalbare manier om een breder publiek te bereiken”, zegt Romy. “Al kies ik volgende keer misschien voor een losse bon in De Roze Doos. Toekomstige en jonge ouders willen De Roze Doos vooral voor de staaltjes en de voordelen die ze eruit kunnen halen. Daarom lijkt een flyer met bon in een van de geschenkdozen me een goeie tweede stap om nog meer ouders te bereiken en mijn dromen verder waar te maken!”
Ben je benieuwd hoe jij een geëngageerde doelgroep van jonge ouders kan bereiken? Family Service zoekt samen met jou naar een goede invalshoek en werkt mee aan het slagen van je campagne. Neem snel contact met ons op.
© 2020 All Rights Reserved | Designed by ‘NicoDesign’ powered by ‘Kolonel Kastor’