E-commerce zit in de lift, en jonge ouders doen gretig mee

In tijden waarin het lijkt alsof alles stilstaat, consumeren we gewoon verder. We doen het alleen anders. Webshops doen het nu uitstekend, en ook jonge ouders vullen gretig hun online winkelmandjes. Hoe kan jouw merk inspelen op die trend?

Dat jonge en toekomstige ouders de weg naar webshops vinden, is trouwens geen trend van de laatste weken. Die was al een tijdje ingezet.

 

96 % van de jonge en toekomstige ouders doet online aankopen. Bij 72 % doet dat zelfs geregeld. Dat blijkt uit onderzoek van Family Service en GfK bij de gebruikers van De Roze Doos.

 

Helemaal bovenaan de populariteitspoll staat babykleding. 72 % van de deelnemers geeft aan dat ze kleertjes voor hun oogappel graag online kopen. Bij babyproducten ligt dat percentage op 62 %. Ook de categorieën foto’s en souvenirs (44 %) en verzorgingsproducten (41 %) scoren goed.

 

Try before you buy

In andere categorieën houdt de voorkeur voor de fysieke winkel stand. Het gaat dan bijvoorbeeld over verzorgingsproducten, schoonheidsproducten en voeding. Producten die vaak getest kunnen worden in de winkel. Het principe try before you buy is hier van kracht.

 

Wat kan jij doen?

Maar dat principe gaat in de huidige omstandigheden niet op. Toch kan je nog steeds stalen en producten tot bij je potentiële klanten krijgen, via de geschenkpakketten van De Roze Doos. Zo stuur jij een trigger om tot een online aankoop over te gaan.

 

Wie zijn potentiële klanten online wil bereiken, doet dat het best via nieuwsbrieven, sociale media zoals Facebook en Instagram, en advertenties op websites. Het helpt daarbij als je toegang hebt tot de juiste segmenten, op maat van je doelpubliek.

 

Heb je hier hulp bij nodig? Check dan snel wat Family Service voor jou kan betekenen.

 

Scroll to Top