Van sampling is gekend dat het de aantrekkelijkheid van een product verhoogt en herhaalaankoop stimuleert. Daarom werken stalen ook zo goed. Bij toekomstige en jonge ouders speelt er bovendien nog een extra factor mee: hun nieuwe levensfase leidt namelijk tot een nieuw consumptiepatroon en merkentrouw. En daar wil u bij zijn.
Family Service nam samen met onderzoeksbureau Gfk een enquête af bij toekomstige en jonge ouders in ons land. Daaruit blijkt dat 40 à 50 procent van de ondervraagden tijdens of na de zwangerschap merken koopt die ze voordien niet kochten. Dat klinkt logisch, deze ouders kopen nu babyproducten, maar ze wisselen ook op andere vlakken van merken.
Heel opvallend is dat zowel zwangere vrouwen als jonge moeders vaker A-merken kopen. Vooral voor hun pasgeboren baby vertrouwen ze meer op bekende merken dan op private label. Doen ze boodschappen voor zichzelf, dan is dat onderscheid opvallend kleiner. 4 op de 10 koopt ook producten van organische oorsprong. Daarnaast besteden ze nu meer aandacht aan de prijzen van hun producten. Als merk is het daarom zeer interessant om uw producten met een staal of product voor te stellen aan deze doelgroep tijdens de zwangerschap.
Via Family Service zijn er heel wat verschillende manieren om stalen of producten tot bij de juiste doelgroep te krijgen. We ontwikkelden verschillende pakketten die op verschillende tijdstippen bij toekomstige of jonge ouders terechtkomen:
Uit de enquête in samenwerking met Gfk blijkt dat vrouwen vooral de staaltjes en kortingsbonnen onthouden uit de geschenkpakketten. Van de producten die ze zich herinneren, heeft de grote meerderheid deze producten ook effectief gebruikt of zijn ze van plan die nog te gebruiken. Staaltjes leveren dus duidelijk resultaten op. “De meeste merken kiezen voor sampling omdat de jonge ouders dan uitgebreid hun product kunnen uittesten en sneller geneigd zijn trouw te blijven aan het merk”, legt Key Account Manager Shirley Dewaerheijd uit. “Daarom hebben we nu ook het project ‘testing mums’ waarbij we een kleine oplage staaltjes naar mama’s opsturen samen met een vragenlijst. Zij testen de producten en hun eerlijke reviews worden gedeeld via social media. Die peer reviews slaan heel goed aan bij andere ouders.”
Klaar om op de samplingtrein te springen? Contacteer onze medewerkers voor meer info.
© 2020 All Rights Reserved | Designed by ‘NicoDesign’ powered by ‘Kolonel Kastor’