Dank aan het medisch personeel

Tom Verhoeven werkt al 18 jaar bij Family Service als Production & Logistics Manager. “We zijn de vele zorgverleners zo dankbaar dat zij onze dozen verspreiden onder zwangere vrouwen en jonge ouders. Deze lange vertrouwensvolle samenwerking ligt ons na aan het hart”, klinkt het.

Tom is bij Family Service verantwoordelijk voor de productie en logistiek van De Roze Doos  geschenkpakketten en de Happy Baby gidsen. Ondertussen 18 jaar geleden waagde hij na het faillissement van luchtvaartmaatschappij Sabena de sprong naar een totaal andere job. “Ik werkte al 9 jaar bij Sabena toen de firma failliet ging. De gedelegeerd bestuurder van Family Service gaf me bij het inchecken zijn visitekaartje en ik besloot te solliciteren”, vertelt Tom. “Nu zorg ik voor de productie van de geschenkdozen. Zodra er een contract binnenkomt, sta ik in voor de opvolging van de materialen voor onze dozen.”

Naast productie coördineert Tom ook het drukken van de gidsen samen met onze grafisch ontwerper en volgt hij de verkoop van de advertentieruimte mee op. “Ik heb een ongelofelijk gevarieerde job”, legt Tom uit. “Ik heb dagelijks contact met het productieteam, maar ook met onze klanten, bijvoorbeeld om al hun vragen te beantwoorden. Verder bezoek ik de materniteiten, gynaecologen, apothekers en vroedvrouwen waarbij we de dozen leveren en krijg zo vaak hun feedback. Ik heb veel vrijheid in mijn werk, ik beslis zelf waar ik naartoe ga en wanneer ik bijvoorbeeld mijn administratie doe.”

Maatschappelijk engagement

In de loop der jaren heeft Tom heel wat evoluties en veranderingen meegemaakt bij Family Service. Zo verhuisde hij mee met de firma, eerst van Laken naar Anderlecht en nadien naar Groot-Bijgaarden. “Ik heb nog meegemaakt dat we de productie met eigen personeel deden”, zegt hij. “We hadden vroeger een klein atelier waar een team medewerkers de productie van de dozen deed. Nu werken we daarvoor samen met een beschutte werkplaats. Dat we zo andersvaliden arbeidskansen bieden is belangrijk voor een bedrijf als het onze.”

Vertrouwensvolle samenwerking

In tijden van corona is het niet zo vanzelfsprekend om de logistiek van de geschenkdozen te verzorgen. “Op administratief vlak kunnen we perfect van thuis uit werken, maar onze tour langs de ziekenhuizen moesten we wel aanpassen”, legt Tom uit. “Voor de epidemie wist onze chauffeur perfect waar hij moest zijn en of de dozen op de juiste dienst op de aangeduide plaats moesten terechtkomen, maar nu was er opeens veel onduidelijkheid. Dus belde ik alle ziekenhuizen op om te kijken hoe ons product tot bij hen kon geraken en wie onze contactpersoon is. Dat vergt iets meer communicatie, ook met onze chauffeur.”

“De materiniteiten, apothekers en kabinetten van gynaecologen blijven open”, zegt Tom. Family Service zorgde uiteraard ook voor de nodige veiligheidsmaatregelen. “Onze chauffeur is voorzien van mondmaskers, ontsmettende gels en handschoenen”, zegt Tom. “Sowieso passen we ons altijd aan om de levering zoveel mogelijk naar de wensen van de klant te doen, op een moment dat het hen uitkomt.”

We zijn de vele zorgverleners en vroedvrouwen zo enorm dankbaar dat zij onze dozen verspreiden onder zwangere vrouwen en jonge ouders.

Scroll to Top