Le Chat vertrouwt op Family Service

Le Chat is al jaren klant bij Family Service en een van onze vaste waarden in de geschenkdozen voor zwangere vrouwen en jonge ouders. “Le Chat Baby scoort heel goed bij onze doelgroep”, zegt Shirley Dewaerheijd, Key Account Manager bij Family Service.

Le Chat Baby is een wasproduct speciaal ontworpen om de kleding van baby’s en peuters schoon te krijgen én ondertussen hun huid te beschermen, in alle zachtheid en veiligheid. “Family Service doet voor Le Chat aan 360 gradenmarketing”, legt Shirley Dewaerheijd, Key Account Manager bij Family Service, uit. “Zij volgen ons programma van de prenatale dozen, ‘De Roze Doos Mijn Zwangerschap’, ‘De Roze Doos Mijn Geboorte’ en de totebag ‘La vie en rose’ die toekomstige mama’s krijgen bij een infosessie van de materniteiten.”
Daarnaast koos Le Chat ook voor een samenwerking met Family Service in de vorm van zowel offline publishing met drie gidsen, als online bannering met sterke content op sociale media, nieuwsbrieven en verschillende informatieve artikels op de website van De Roze Doos. “We werken ondertussen ook aan e-couponing”, gaat Shirley verder. “Dat zijn digitale kortingsbonnen die je kan afdrukken vanop de website.”

Succesverhaal met De Roze Doos

Uit de enquête van Gfk in samenwerking met Family Service blijkt dat Le Chat goed scoort bij de doelgroep. Van alle vrouwen die De Roze Doos ontvingen, herinnerde 79% zich nog het staaltje wasmiddel van Le Chat. Uit diezelfde studie wordt ook duidelijk dat zwangere vrouwen en jonge ouders hun aankoopgedrag aanpassen. 45% van de jonge mama’s gebruiken een ander wasmiddel sinds de geboorte van hun baby. Ze kiezen vaker voor merkproducten en blijven nadien langer trouw aan deze producten. Zo ook dus voor Le Chat. De jonge ouders proberen het staaltje uit, schakelen vervolgens over naar Le Chat Baby én blijven nog jaren trouw aan het merk met een hoge customer life time value als resultaat. “Le Chat Baby is een referentie”, zegt Shirley. “Door deel te nemen aan ons programma blijven ze steeds top of mind en hebben ze een streepje voor op hun concurrenten.”

Ook digitaal behaalt Le Chat goede resultaten samen met Family Service. “De informatieve artikels halen gemiddeld 720 page views en de openingsrate van hun nieuwsbrieven bedraagt gemiddeld 30%”, verduidelijkt Shirley. “De samenwerking verloopt ook heel vlot en zeer transparant. We zijn echt partners. Wij van Family Service zijn heel fier dat zij aanwezig zijn in ons programma en onze dozen en omgekeerd zijn zij dat ook. We hebben gedurende verschillende jaren een sterke vertrouwensband opgebouwd.”

Lancering van het nieuwe afwasmiddel van Le Chat

Binnenkort lanceert Le Chat haar nieuwe afwasmiddel samen met Family Service. “Ze hebben echt vertrouwen in ons en willen dan ook hun nieuwe product samen met ons lanceren. Staaltjes, folders en kortingsbonnen van het afwasmiddel zullen dus in De Roze Doos en in de totebag ‘La vie en rose’ verdeeld worden. Onze kanalen zullen een groot deel van hun promotiecampagne uitmaken en daar zijn we heel trots op natuurlijk.” Family Service zal Le Chat helpen om naamsbekendheid te verwerven bij de doelgroep van zwangere vrouwen en jonge ouders en ervoor te zorgen dat zij het product uitproberen.

Scroll to Top