Jonge ouders bereiken? Zo kan Family Service je helpen!

Family Service biedt unieke manieren om toekomstige en jonge ouders te bereiken. Deze doelgroep is ook voor jouw sector interessant omdat de ouders op een kantelmoment in hun leven staan. Ontdek in deze blogpost hoe Family Service jou helpt om hen te bereiken.

“Ons eerste contact met jou als klant gebeurt meestal via cold calling”, vertelt Matthias, key account manager bij Family Service. “We zien een opportuniteit voor een samenwerking en kunnen die staven met cijfers uit onze studie met Gfk.” Uit dat onderzoek blijkt dat het consumptiepatroon van koppels die een kind verwachten en jonge ouders drastisch verandert. Voor bedrijven en merken is dat dus een ideale doelgroep. Zo koopt een op de drie jonge ouders binnen het jaar na de bevalling een nieuwe wagen.

De aanpak bespreken

“Vervolgens maken we een afspraak om de mogelijkheden te bespreken. Aan de hand daarvan kijken we samen hoe we de campagne het best aanpakken en brengen we onze doelen in kaart.” De sterkte van Family Service is dat ze de juiste informatie op het juiste moment bij toekomstige en jonge ouders kan brengen. “We zetten daarbij in op de emotionele sleutelmomenten, van het prille begin van de zwangerschap tot de maanden na de bevalling. Zo bereiken we zeker 180.000 mama’s via verschillende contactpunten.”

Het opstellen van de offerte

“Zitten we op dezelfde golflengte, dan stellen we een offerte op”, vervolgt Matthias. “Daarin lijsten we het cijfermatige potentieel van de marketingcampagne op. De cijfers kunnen verschillen per sector, maar meestal hebben we een open rate van 50 procent bij zwangere vrouwen en van 35 procent bij pas bevallen vrouwen. Ook de click through rate kunnen we goed inschatten en voorleggen in de offerte. Na het akkoord starten we meteen met het uitwerken van de campagne.” 

Het uitwerken van de campagne met het nodige advies

Tijdens de campagne staat het team van Family Service je ook steeds bij met advies. “We kunnen je goede raad geven bij het opstellen van de mailings, bijvoorbeeld over de geschikte tone-of-voice. Maar we kunnen het ook zelf doen. Onze contentspecialist Evelien geeft dan een eerste aanzet waarop jij feedback kan geven en we schaven bij tot het helemaal goed zit. Vervolgens helpen we ook bij het technisch opstellen van de mailings.” Family Service kent de doelgroep door en door en weet waarmee je rekening moet houden.

Meten is weten: de cijfers

Tot slot wordt er ook gezorgd voor een grondige rapportage van de campagne. “Elke maand bezorgen we een overzicht van de cijfers en bekijken we hoe we kunnen bijsturen. Ook spreken we een drietal keer per jaar fysiek af om te kijken hoe we onze samenwerking kunnen verbeteren”, besluit Matthias. Family Service denkt voortdurend mee over manieren om de campagne te optimaliseren.

Interesse in een samenwerking waarmee je zeker 180.000 toekomstige en jonge mama’s kan bereiken?
Contacteer Family Service en ga meteen aan de slag.

Scroll to Top