6 redenen waarom branded content de max is

Twijfel jij of branded content iets voor jouw merk is? Aarzel dan niet langer en ontdek hier de voordelen van deze vorm van contentmarketing. Bovendien biedt Family Service de perfecte mediakanalen om relevante content te brengen waarin jouw merk verpakt zit.

Branded content is een vorm van contentmarketing waarbij het merk in kwestie opgaat in de inhoud. De lezer, kijker of luisteraar beschouwt je content niet als reclame maar als entertainment of informatie. Zo heeft jouw inhoud waarde voor de gebruiker. Jouw commerciële boodschap staat dus niet centraal.

Om op een goede manier aan branded content te doen, moet je in de eerste plaats heel goed weten wie je doelgroep is en naar welke inhoud zij op zoek gaan. Je vertrekt dus niet vanuit wat je merk wil, maar vanuit welke content je doelgroep nodig heeft. Soms komt er zelfs geen promotie, productspecificaties, prijzen of call-to-action aan te pas, maar gaat het puur om het verbinden van je merk aan relevante content. Maar waarom werkt branded content dan zo goed?

1. Branded content is het antwoord op een verzadigde reclamemarkt

Jouw klanten worden in het dagelijkse leven constant overstelpt met advertenties en informatie waardoor zij kiezen voor adblockers of ‘advertentieblindheid’ ontwikkelen. Opvallende banners die hun surfgedrag beïnvloeden doordat ze bijvoorbeeld een webpagina blokkeren, roepen eerder negatieve emoties op. Bij branded content gaat je publiek doorgaans zelf op zoek naar voor hen relevante inhoud waar toevallig jouw merk aan gekoppeld is.

2. Branded content triggert emoties

Omdat je vertrekt vanuit een insteek waarbij de klant centraal staat, geeft jouw branded content bepaalde emoties mee aan de gebruiker. Het kan gaan om iets dat herkenbaar is bij je doelgroep, maar ook om inspiratie, humor of bijvoorbeeld nostalgie. Zo blijft je merknaam ook langer hangen in het geheugen.

3. Branded content gaat sneller viraal

Reclame wordt niet snel gedeeld. De kans dat je klant jouw advertentie gaat delen op sociale media of doorsturen naar vrienden en familie is klein. Maar als jouw merk verpakt zit in branded content die emoties triggert, is je doelpubliek veel sneller geneigd dit met anderen te delen. Je bereikt zo dus meer mensen buiten je initiële doelgroep en hebt meer kans om viraal te gaan.

4. Branded content is creatiever

Dagelijks wordt het internet overspoeld met allerhande content. Om op te vallen, mag je dus gerust out-of-the-box denken. Blijf echter wel steeds trouw aan je merkpositie, maar stel creatieve inhoud voorop. Storytelling is bijvoorbeeld een goede tactiek om je doelpubliek aan te trekken en de aandacht vast te houden. Je krijg zo ook de kans om je merkwaarden over te brengen.

5. Branded content werkt voor verschillende media

Je denkt misschien in de eerste plaats aan tekst om je merkboodschap in te verpakken, maar branded content werkt ook in een video, podcast, afbeeldingen of zelfs in een live event.

6. Met branded content bouw je vertrouwen op

Een inhoudelijk sterke boodschap geeft je bedrijf een menselijk kantje. Als je content dan ook nog eens massaal gedeeld wordt, is dat een teken van vertrouwen. Je boodschap wordt bij je doelgroep aanbevolen door hun peers. Verwerk je er bijvoorbeeld ook testimonials in, dan bouw je vertrouwen in je merk op. Maar liefst 89% van de millenials geven aan meer vertrouwen te hebben in testimonials van echte mensen dan in statements van de merken zelf.

Overtuigd van het voordeel van branded content voor jouw merk? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Via onze websites, mailings en sociale media bereiken we niet alleen de doelgroep van toekomstige en jonge ouders, we profileren ons ook als expert op deze domeinen. Via relevante content en nuttige informatie brengen we jouw merk tot bij je doelgroep in de vorm van branded content.

Aarzel niet om contact op te nemen met ons salesteam

Scroll to Top