3 redenen waarom onze tote bag De Roze Doos ‘La Vie en Rose’ uw unieke marketingtroef is

Toekomstige ouders vlak voor de bevalling bereiken is geen gemakkelijke opgave. Ze hebben 1.001 dingen aan hun hoofd en gaan helemaal op in de voorbereidingen voor hun kleine wonder. Ontmoet hen daarom via de tote bag De Roze Doos ‘La Vie en Rose’, een handige draagtas die ze ontvangen tijdens hun prenatale infosessie.

Jaarlijks worden zo’n 44.000 exemplaren van de tote bag verdeeld tijdens de infosessies van materniteiten in de achtste maand van de zwangerschap. De inhoud van de zak krijgt zo een betrouwbaar en degelijk imago door de goedkeuring van de medische sector. Tijdens de infosessie leren toekomstige ouders alles wat ze moeten weten over hun ziekenhuisopname, de kamers op de materniteit, hoe hun bevalling juist zal verlopen en wat ze kunnen verwachten.

De tote bag is een handige en ecologische draagtas gevuld met nuttige en leuke staaltjes, een fopspeen, flyers, kortingsbonnen en informatiebrochures. Als merk is dit een geweldige manier om deze unieke doelgroep te bereiken aan de hand van info en producten rond babyuitrusting en -verzorging, inspiratie voor de kinderkamer, kinderbijslag, geboortekaartjes of verzorging voor de mama’s en papa’s.

Merkentrouw als doel

 “De tote bag wordt zeer positief onthaald”, vertelt Key Account Manager Shirley Dewaerheijd. “Bovendien blijven jonge mama’s vaak trouw aan de producten die ze leren kennen via de draagtas.” Dat bevestigt ook de enquête die Family Service samen met GFK afnam in maart 2020. De ondervraagden wisselen het vaakst van wasmiddel, wasverzachter, zeep, reinigingsmiddel en vaatwasmiddel. Maar liefst 45 procent van de jonge moeders koopt bijvoorbeeld een ander merk wasmiddel. Ook valt het op dat tussen de 10 en 16 procent van de doelgroep vaak overgaat tot de aankoop van grotere huishoudelijke zaken zoals stofzuigers, keukenapparaten, droogkasten. Een op drie koopt zelfs een nieuwe wagen.

“Bij jonge ouders beslist de baby eigenlijk welk product er in huis komt”, zegt Shirley. “Als hij het tutje uit de tote bag leuk vindt, is het goedgekeurd voor de ouders.” Als merk is het daarom interessant om uw producten te laten testen door de jonge ouders én vooral door hun kersverse kindje. Een staaltje via de tote bag De Roze Doos ‘La Vie en Rose’ is daarvoor de perfecte manier.

De tote bag biedt dus heel wat voordelen voor uw merk:

  1. Bereik een unieke doelgroep op een cruciaal moment net voor de geboorte
  2. Krijg geloofwaardigheid dankzij de verdeling binnen de medische sector
  3. Ontwikkel een merkentrouwe community

Contacteer een van onze medewerkers en we bespreken graag met u de mogelijkheden om uw merk op te nemen in onze unieke tote bag.

Scroll to Top