Zo kregen Family Service en Basic Fit jonge mama’s aan het fitnessen

Wat heeft een pas bevallen vrouw met fitness? Op het eerste gezicht niet zoveel. Bij de geboorte van een kleintje denken meteen aan luiers, papflesjes en minikleertjes. Maar elke jonge mama verdient ook tijd en aandacht voor zichzelf.

Hoe moedig je jonge mama’s aan om naar de fitness te komen? Family Service zag meteen een kans voor Basic Fit. De fitnessgigant paste haar programma aan speciaal voor jonge mama’s en kreeg dankzij Family Service de kans om een nieuwe doelgroep te bereiken. Zo maakten deze jonge ouders kennis met het online platform van Basic Fit waarmee je thuis kan sporten, lekker makkelijk.

Hoe pakte Family Service het aan?

“Op basis van onze onderzoeksdata rond jonge ouders tekenden we uit wat de emotionele momenten zijn tijdens de zwangerschap en na de bevalling”, zegt Matthias, key account manager bij Family Service. “Om te beginnen stuurden we een nieuwsbrief naar vrouwen die net zwanger zijn met tips over sporten tijdens de zwangerschap. We lieten ze weten dat sporten zeker kan, zolang ze het op hun eigen tempo doen. Zo maakten we hen warm om te fitnessen met Basic Fit, in een van hun clubs of gewoon van thuis uit. Wat later stuurden we ook een opvolgmail naar iedereen die de eerste e-mail niet geopend had.”

“Vervolgens stuurden we enkele weken na de geboorte van hun kindje een volgende nieuwsbrief. Een database vol geëngageerde jonge ouders ontvangt zo volledig automatisch handige tips voor mama’s die graag opnieuw willen sporten. We legden in de brief uit dat je de eerste maanden beter nog niet aan het sporten slaat, maar dat je vier maanden na de bevalling opnieuw rustig kan beginnen opbouwen.”

Basic Fit is niet meteen een merk dat je zou linken aan jonge ouders. Maar het krijgen van kinderen is zo’n bepalend sleutelmoment in het leven, dat de ouders hun aankoopgedrag drastisch omgooien. Dat blijkt heel duidelijk uit het onderzoek van Family Service in samenwerking met Gfk. Daarom is deze doelgroep ook interessant voor merken uit de auto- of verzekeringssector, want de komst van een kind verandert de noden van het gezin. 

Hoe kan Family Service jouw merk helpen?

Family Service koppelt onderzoeksdata over jonge ouders aan de specifieke sector van haar klanten. Zo wordt er steeds meegedacht met jouw campagne en zoeken de account managers samen met jou naar opportuniteiten. 

“De cijfers uit het onderzoek van Gfk spraken voor zich”, stelt Matthias. “Dit was een kans die Basic Fit niet kon laten liggen.” Na overleg besloot Basic Fit om de campagne volledig door Family Service te laten uitwerken. “Wij hebben creatieve content makers en digitale duizendpoten in huis die deze opdracht tot een goed einde konden brengen. Het was een succes en zowel wij als de fitnessketen waren zeer tevreden over de output van de campagne.”

Ben je benieuwd hoe jij een geëngageerde doelgroep van jonge ouders kan bereiken? Family Service zoekt samen met jou naar een goede invalshoek en werkt mee aan het slagen van je campagne. Neem snel contact met ons op.

Scroll to Top